بعد ثبت نام کنکور شماره پیگیری یا شماره داوطلبی چیست؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کلیه داوطلبان آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها جهت مشاهده نتایج کنکور و صد البته دریافت کارنامه نیاز به دانستن شماره داوطلبی دارند. باید عرض کنیم که شماره داوطلبی کنکور در کارت ورود به جلسه هر کدام از داوطلبان آزمون سراسری درج شده است. اما در صورت عدم دستیابی فرد به این کد مهم و یا گم شدن آن چگونه می توان جهت دریافت شماره داوطلبی کنکور یا بازیابی آن اقدام کرد؟

 

از آنجایی که بسیاری از داوطلبان اظهار می کنند که شماره داوطلبی کنکور را فراموش کردم در این نوشته قصد داریم نجوه دریافت شماره داوطلبی کنکور را خدمت شما دوستان عزیز داوطلب ذکر کنیم. البته اگر مایل به اطلاع از جواب این سؤال که شماره داوطلبی کنکور چند رقمی است هستید مطالعه این نوشته می تواند در این زمینه نیز به شما کمک کند.به داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند ، پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید نهایی در پایان مراحل ثبت نام اگر ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند ، شماره پیگیری و شماره پرونده توسط سامانه به آنها ارائه می شود. همچنین سازمان سنجش به هر یک از داوطلبان کنکوری شماره داوطلبی را اختصاص می دهد که در کارت ورود به جلسه کنکور درج شده است. شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور باید تا زمان پذیرش نهایی در دسترس باشد چرا که بدون این دو شماره و همچنین کد پیگیری ثبت نام ، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و یا مشاهده نتایج وجود ندارد.

نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده

ازآنجا که بدون اطلاع از شماره پرونده، امکان دریافت کارنامه اولیه و دسترسی به پرتال داوطلب برای انجام امور مختلف وجود ندارد، داوطلبانی که این اطلاعات را فراموش کرده‌اند باید نسبت به بازیابی آنها اقدام نمایند و کافی است مراحل زیر را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ برروی گزینه “ ارسال درخواست ” یا “ ورود به سیستم پاسخگویی ”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنید.

ورود به سیستم

3️⃣ اگر قبلا در سایت عضو نشده‌اید بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو شوید.

عضویت در سامانه

4️⃣ در صورتی که در سایت عضو شدید و حتی اگر قبلا در سایت سنجش پروفایل تهیه کرده اید بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

نکات ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور

در این بخش لازم می دانیم نکاتی را که به هنگام ثبت اطلاعات و و دریافت شماره داوطلبی خود در سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش باید در نظر داشته باشید را به اطلاعتان برسانیم. بدیهی است در صورت رعایت نکردن این موارد، عضویت شما با موفقیت در سامانه انجام نخواهد شد.

  1. پست الکترونیکی هر کاربر باید مختص به خود او باشد و امکان استفاده از یک حساب ایمیل برای چند کاربر وجود ندارد.
  2. ایمیل وارد شده در سایت باید معتبر و فعال باشد زیرا نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیکی داوطلب ارسال می شود.
  3. پس از ثبت مشخصات امکان ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در درج اطلاعات دقت داشته باشید.
  4. در هنگام عضویت در سایت سنجش زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید.
 
 

زمان پاسخگویی به درخواست داوطلبان 

پس از ثبت درخواست در سایت ثبت نام کنکور سراسری یک شماره پیگیری درخواست به داوطلب ارائه خواهد شد که باید از آن جهت مشاهده پاسخ تقاضای خود استفاده نماید. پاسخ درخواست کاربران 24 الی 72 ساعت پس از ثبت، در سایت قرار داده می شود. علاوه بر امکان مشاهده نتیجه تقاضای خود با استفاده از شماره درخواست، می توانید از طریق درج نام کاربری و رمز عبور نیز پاسخ را دریافت کنید.

بنابر آن چه که گفته شد، متقاضیان می توانند در صورت آشنایی با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را در مواردی اعم از بازیابی اطلاعات یا اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400 ارسال نموده و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که شما برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400 خود نیز به شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام خود نیاز خواهید داشت که در صورت عدم دسترسی به آن ها نیز می بایست با استفاده از روش های بیان شده در متن مقاله اطلاعات خود را بازیابی نمایید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص هر یک از موارد فوق، بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

 





:: برچسب‌ها: شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: